زبان تحصیل , هزینه های عمومی و امکان کار

   دانشگاه ( زبان تحصیل و هزینه های عمومی) 

۱ - زبان انگلیسی : بسیاری از دانشگاههای چین ( مورد تائید وزارت علوم نیز می باشند) در تمامی مقاطع ( لیسانس - فوق لیسانس - دکتری) تدریس به زبان انگیسی می باشد و در اکثر این دانشگاهها امتحان ورودی (یا معادل ایلس یا تافل آن) الزامی نمی باشد. 

  

  هزینه ها :

هزینه این دوره ها سالانه ۵٪ بیش از کلاس ها به زبان چینی می باشد.  

هزینه تحصیل برای دوره زبان چینی سالانه 2000$ - مهندسی و لیسانس 3000$ تا 4000$ -فوق لیسانس 4000$-4500$ -دکتری 5000$ ( بسته به رشته تحصیلی متغییر می باشد) 

هزینه اقامت در خوابگاه دانشگاه -ویژه دانشجویان خارجی ( با امکانات کامل و مناسب جهت سکونت) سالانه 650$ برای اتاق 2نفره می باشد . 

هزینه تغذیه در بوفه دانشگاه ( بخش ویژه غذا های حلال یا بین المللی نیز در اکثر دانشگاهها وجود دارد) برای هر وعده معادل 1$ می باشد.یک غذای کمبو در  KFC /M  معادل 2.5$ می باشد.

هرینه رفت وآمد  از آنجا که خوابگاهها درون محدوده دانشگاهی می باشد هزینه رفت وآمد تنها شامل سفرهای گردشی شهری می گردد. بلیط دوسره مترو 1$ - اتوبوس 0.7$و تاکسی از 1$(تاکسی متر ) 

۲- زبان چینی : برای ورود به دانشگاهها و یا رشته های به زبان چینی قبولی در آزمون HSK (معادل چینی تافل) الزامی می باشد. بسیاری از دانشجویان امریکایی و اروپایی تنها برای تسلط و قبولی در این آزمون یه چین سفر می نمایند . 

قبولی در این آزمون جدا از تحصیل در کار و اقامت در چین نیز نقش بسیاری دارد . 

 

 امکان کار  

   

قبل از هر هیچ ذکر این نکته بسیار مهم می باشد که دریافت ویزای چین در تهران بسیار ساده و بدون هرگونه هزینه اضافی و یا احتمال رد شدن می باشد و در صورتی که در مقابل سفارت و یا دفاتری در تهران قصد اخذ این ویزا با دریافت مبلغی ولو اندک را می نمایند از انجام آن بایستی که خودداری بنمائید. (اطلاعات لازم در این با در اختیار متقاضیان غزیز قرار خواهد گرفت.)

 با دریافت این ویزا و پس از تکمیل امور اداری آن در چین ( کمتر از یک هفته کاری) شما دارای ویزای یک ساله قابل تمدید و امکان خروج و ورود متعدد از چین و امکان کاره غیر تمام وقت را دارا می باشید . 

چین کشوری با فرصت های کاری بسیار زیاد می باشد عموم دانشجویان خارجی پس از چند ماه مشغول به فعالیت ولو بصورت پاره وقت می شوند . این مشاغل عموما شامل کار در دفاتر بازرگانی خارجی , مترجمی , تدریس ( در تمام رشته ها ) و...  می باشد ضمن آنکه امکان همکاری با شرکتها دردیگر کشورها و تجار خارجی نیز همواره وجود دارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد