اعتبار 236 دانشگاه چین تایید شد +لینک وزارت علوم

اعتبار 236 دانشگاه چین از سوی وزارت علوم تایید شد

با اعلام اداره کل دانش‌آموختگان وزارت علوم، نظام آموزش عالی و دانشگاههای کشور چین مورد اعتبارسنجی قرار گرفت و ضوابط ارزیابی مدارک تحصیلی و اسامی دانشگاههای معتبر این کشور اعلام شد.

آندسته از دانشجویان که به اتمام نخستین دوره نایل شوند از مجوز حضور در دوره‌های بعدی برخوردار می‌شوند.

بر اساس این گزارش، دانشگاه‌های چین به چند دسته تقسیم می‌شوند برخی از دانشگاه‌ها مستقیماً تحت نظارت وزارت آموزش عالی قرار داشتند و تعدادی از آنها نیز توسط شهرداری‌ها و استانداری اداره می‌شوند. علاوه بر این تعدادی دیگر نیز توسط مراکز محلی شهرها مورد نظارت واقع می‌شوند. آن دسته از دانش‌آموزانی که از مراکز آموزش متوسطه فارغ التحصیل شده‌اند می‌توانند پس از قبولی در آزمون ورودی به دانشگاه راه یابند. سال تحصیلی در مؤسسات آموزش عالی تمام وقت به دو ترم تقسیم می شود. برخی از دانشگاه ها نیز از سه ترم تحصیلی برخوردار می باشند. ترم اول دانشگاهها در کشور چین از اوایل سپتامبر و ترم دوم از اواسط فوریه آغاز می‌شود.

‌دوره‌های‌ تحصیلی‌ کشور چین

گفتنی است دوره‌های تحصیلی در کشور چین به شرح زیر است:

Associate : تا 3 سال تحصیل بعد از دوره متوسطه

Bachelor : شامل 4 تا 5 سال تحصیل در دانشگاه‌های معتبر بعد از دوره متوسطه

Master : شامل 2 تا 3 سال تحصیل به صورت آموزشی و پژوهشی (کار عملی، نوشتن و دفاع از پایان‌نامه) در رشته‌های گوناگون بعد از دوره کارشناسی

(Ph.D.) : شامل 3 سال تحصیل همراه با رساله بعد از کارشناسی ارشد

رتبه‌بندی دانشگاههای کشور چین

بر اساس این گزارش در آخرین ارزیابی‌ها 107 دانشگاه این کشور در گروه یک و ممتاز از سوی وزارت علوم معتبر شناخته شده‌اند که بر این اساس دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی چین در گروه یک (ممتاز) برای کلیه دوره‌های تحصیلی معتبر هستند.

همچنین 64 دانشگاه و مرکز آموزش عالی چین در گروه دو (خوب) طبقه ‌بندی شده‌اند، بر این اساس اگرچه مدارک دانشگاه‌های گروه دو در کلیه دوره‌ها از جمله در دوره دکتری (Ph.D) نیز ارزشیابی می‌شود، اما توصیه می‌شود که در دوره دکتری (Ph.D) تنها در دانشگاه‌های گروه یک (ممتاز) ادامه تحصیل صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، 65 دانشگاه و مرکز آموزش عالی چین نیز در گروه سه قرار گرفته‌اند که مدارک این دانشگاها فقط تا سطح کارشناسی ارزشیابی می‌شود.

گفتنی است، متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از اسامی دانشگاههای معتبر کشور چین می‌توانند به نشانی اینترنتی http://www.msrt.ir/sites/Grad_Dept/book.aspx  مراجعه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد